NohidingPublish

En känsloväckande revolt

Kategori: Recensioner

En del böcker väcker känslor. Andra lämnar en likgiltig. Vissa lämnar en aldrig.
 
Det var med reservationer jag valde att läsa den sista boken i Hungerspelen trialogin av Suzanne Collins. Fatta Eld var så spännande att jag bara var tvungen att läsa den sista delen, Revolt. Problemet var bara att när jag väl börjat läsa den skulle den ta slut. Vilka skulle leva till slutet och överleva boken?
 
Det har sagts av många att jag lever mig in i böcker för mycket och lever i böckerna tillsammans med huvudpersonerna. Det sker oftast i bok-serier, som Harry Potter och nu även Hungerspelen. De böckerna finns med mig under en längre tid och karaktärerna kommer till liv på sidorna i böckerna. Av den anledningen kommer den här recensionen vara mer personlig, det är inget jag kan undkomma. Hungerspelen- triologin har fastnat hos mig.
 
Min förhoppning från bok nummer två om att denna skulle innehålla mer känslor blev jag verkligen inte besviken av. Den har så mycket känslor både mellan karaktärerna och även i själva boken. Att den lämna mig med en känsla av att innan jag kunde börja med nästa bok måste den här få tid att lägga sig. Av den anledningen att vissa inte läst tvåan vill jag inte säga så mycket om själva handlingen för att inte avslöja hur den kommer att gå.
 
"Vilka mer från distrikt nummer 12 har undkommit" 
 
Som namnet avslöjar sker det en revolt. Allas "jag" visas, både de sanna och de manipulerade och frågan som ständigt väcks är - Vem kommer att överleva? Hur kan den här boken möjligen få ett lyckligt slut? Och är ett lyckligt slut det som vill och kommer att förmedlas?
 
Betyg: 9/10
 
 

                                                                                                                                        Nohiding Publish 

                                                                                                                                          - Emelie Kempe

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: